Thursday, January 21, 2010

Perubahan

Assalamualaikum w.bt.

Selamat bertemu kembali..hehhe...topik untuk hari ini, saya ingin bercakap mengenai perubahan..perubahan negatif ke positif, dari baik kepada yang lebih baik, atau dari positif ke negatif...

Setelah menyusuri hari-hari dewasa, banyak perkara yang dapat lihat dan semua ini membuat saya ingin melakukan perubahan..Tidak terlalu drastik tetapi memerlukan peringkat supaya saya dapat terus beristiqamah dalam semua perkara yang saya lakukan...

Pendidikan yang saya dapat dari kecil membolehkan saya berfikir secara rasional..Berubahlah kepada yang lebih baik kerana ia satu pelaburan yang tidak rugi malah menguntungkan..

Sekarang ini, ramai manusia terlalu mengejar nikmat dunia..bukan tidak bagus tetapi ia perlu seiring dengan tuntutan agama..Berkat...Ini kerana apabila sesuatu perkara dilakukan mengikut syariat, insyaAllah segala perbuatan kita mendapat berkat..Perkara ini penting kerana ia menjadi darah daging kita..

Nasihat dari seseorang telah menyedarkan saya..Saya tahu hukum tetapi saya tidak mengamalkannya..Astagfirullah..Lalainya saya...Terima kasih kepada insan berkenaan..

Bantulah saya yang ingin berubah ini dengan memberikan peringatan kepada diri saya yang serba kerdil...InsyaAllah...

2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Setuju~ =]

CikBisingBising said...

farhana...bagus lah untuk tajuk ni..aku pun tengah rase lost gile..no soul..~

 

♥ US? ♥. Thanks to Buy Engagement Rings | Infidelity in Marriage by Blogger Templates